sobota, 26 października 2013

SEKS w Islamie

Qur’an i Hadisy na temat seksu


Polecam zalecenia islamu na temat seksu do wnikliwych studiów

Miłość













Qur’an i hadisy na temat seksu.
Oto co każdy mężczyzna o seksie wiedzieć powinien.


بسم الله الرحمن الرحيم

„Wasze żony są dla was polem uprawnym; przychodźcie więc na wasze pole jak chcecie, lecz czyńcie pierwej jakiś dobry czyn dla swojej duszy; i bójcie się Allaha i wiedzcie, że się spotkacie z Nim i głoście radosną wieść dla tych, którzy wierzą.” Qur’an, Sura 2:223

„Dozwolone wam jest nocą w czasie postu zbliżać się do waszych żon. One są ubiorem dla was a wy jesteście ubiorem dla nich.” Qur’an, Sura 2:187

„O wy, którzy wierzycie! Nie zakazujcie dobrych rzeczy, które Allah uznał za dozwolone dla was i nie przebierajcie miary.” Qur’an, Sura 5:87

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy muzułmanin zamierza obcować ze swoją żoną, Allah zapisuje mu 20 dobrych uczynków a wymazuje 20 złych. Kiedy łapie ją za rękę, Allah zapisuje mu 40 dobrych uczynków a wymazuje 40 złych. Kiedy ją całuje, Allah zapisuje mu 60 dobrych uczynków a wymazuje 60 złych. Kiedy w nią wchodzi, Allah zapisuje mu 120 dobrych uczynków a wymazuje 120 złych. Kiedy później wstaje by dokonać ablucji, Allah pokazuje go aniołom i mówi: ‘Spójrzcie na mojego sługę. Wstaje w chłodną noc aby zmyć z siebie nieczystość szukając zadowolenia swego Pana. Oświadczam, że mu przebaczyłem.” (Maybudi)

Imam Muhammad al-Baqir rzekł: „Najlepsze kobiety spośród was to te, które tracą swą skromność gdy rozbierają się dla swego męża, a odzyskują ją gdy ponownie się ubierają.” (‘Amali)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy kobieta spędza noc z dala od swojego męża, aniołowie przeklinają ją aż do czasu kiedy do niego przyjdzie.” (Muslim)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy ktoś chce odbyć stosunek ze swoją żoną nie powinien jej ponaglać. Kobiety również mają swoje potrzeby [które muszą zostać spełnione].” (‘Amili)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy któryś z was odbywa stosunek ze swoją żoną, nie powinien tego czynić jak ptak; powinien raczej być powolny i opóźniający.” (‘Amili)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Żaden spośród was nie powinien uprawiać seksu ze swoją żoną tak jak czynią to zwierzęta. Powinien być między wami posłaniec.” Gdy zapytano Proroka (saws) o tego posłańca, wyjaśnił: „Mam na myśli pocałunki i słowa.” (Kashani)

Imam Dzafar as-Sadiq (as) rzekł: „Powinna nastąpić między nimi wzajemna gra wstępna ponieważ to czyni seks lepszym.” (‘Amili)

Imam Dżafar as-Sadiq (as) oraz Imam ‘Ali al-Riza (as) obaj powiedzieli: „Kobieta jest źródłem przyjemności dlatego nie można jej krzywdzić.” (‘Amili)

Imam Dżafar as-Sadiq (as) rzekł: „Prorok zabronił kobietom, aby były ascetyczne i nie dopuszczały do siebie mężów.” (‘Amili)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Te trzy rzeczy uważam za niegrzeczność: towarzyszenie komuś w podróży bez pytania go o nazwisko, odmówienie zaproszenia na posiłek, lub przyjęcie takiego zaproszenia lecz odmówienie jedzenia; oraz rozpoczęcie stosunku z żoną bez gry wstępnej.” (‘Amili)

Wchodząc do domu Umm Salamy, Posłaniec Allaha (saws) poczuł silny zapach perfum. Zapytał: „Czy al-Hawla jest w domu?” Umm Salama odparła: „Tak, jest tu i skarży się na swego męża.” Al-Hawla wyszła i powiedziała Prorokowi (saws): „Mój mąż mnie zaniedbuje.” „Mów dalej” powiedział Prorok (saws) a ona odrzekła: „Używam tak dużo perfum a on wciąż mnie nie zauważa.” On odparł: „Gdyby tylko wiedział co zyskałby zbliżając się do ciebie.” Zapytała: „Co by zyskał zbliżając się do mnie?” „Kiedy mężczyzna zbliża się do swej żony, towarzyszą mu dwaj aniołowie i jest on jak wojownik walczący za sprawę Allaha. Kiedy odbywa z nią stosunek, jego grzechy spadają z niego jak liście z drzewa a gdy dokonuje większej ablucji, jest oczyszczony z grzechów.” (‘Amili)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Kiedy zaspokajacie swoje pragnienie wraz z żonami, jest to wam policzone jako akt zasługujący na nagrodę.” Ci, którzy go słuchali zapytali: „Jak możemy być nagrodzeni za zaspokojenie swojej żądzy?” Posłaniec Allaha (saws) odparł: „Czy nie byłoby grzesznym gdybyście zaspokajali swoje żądze w zakazany sposób? Tak też, gdy zaspokajacie żądze w sposób dozwolony, jest za to nagroda.” (Buchari i Muslim)

Jeden z towarzyszy Imama ‘Alego al-Ridy (as) opowiedział, że pewnego razu ujrzał Imama z rozjaśnioną brodą. Zapytał go o to a Imam odpowiedział: „Tak. Upiększanie się zwiększa skromność i niewinność kobiet. Porzucają one skromność i niewinność gdy ich mężowie porzucają dbanie o swój wygląd. Czy chciałbyś widzieć swoją żonę tak jak ona ciebie, bez upiększania?” Towarzysz odpowiedział przecząco a Imam dodał: „Oto masz odpowiedź. Tradycją proroków jest być czystym, używać perfum, przystrzygać włosy i regularnie zbliżać się do swej żony.” (‘Amili)

Posłaniec Allah (saws) rzekł: „Młodzieńcy! Zalecam wam uprawiać seks.” (‘Amili)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Gdy któryś z was widzi piękną kobietę, niech idzie do swej żony. Tamta nie ma nic czego nie miałaby jego żona.” (‘Amili)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: “Wśród najgorszych ludzi przed Allahem podczas Dnia Sądu jest mężczyzna, który współżyje ze swoją żoną, a później opowiada o jej sekretach.” (Ahmad, Abu Dawud, Bazzar)

Pewnego razu Posłaniec Allaha (saws) prowadził modlitwę, a kiedy skończył zwrócił się do mężczyzn mówiąc: „Nie wstawajcie jeszcze. Czy jest pośród was mężczyzna, który przychodzi do swej żony, zamyka drzwi i zaciąga zasłony, a potem wychodzi i opowiada o tym mówiąc ‘Robiłem to i to z moją żoną’?” Wszyscy zachowywali milczenie. Wtedy zwrócił się ku kobietom i zapytał: „Czy spośród was któraś opowiada takie rzeczy?” Pewna dziewczyna podniosła się na kolana aby Posłaniec Allaha (saws) mógł ją ujrzeć i usłyszeć co mówi. Powiedziała: „Tak, na Allaha, mężczyźni o tym mówią i kobiety też.” Wtedy prorok (saws) powiedział: „Wiecie jacy są ludzie, którzy to robią? Są jak diabeł i diablica, którzy spotykają się przy drodze i zaspokajają swoje żądze na oczach ludzi.” (Sunan)

Posłaniec Allaha (saws) rzekł: „Twoje ciało ma nad tobą prawo, twoje oczy mają nad tobą prawo i twoja żona ma nad tobą prawo.” (Buchari)

Imam as-Sadiq (as) rzekł: „Ktoś z was może uprawiać seks ze swoją żoną i zaspokoić swoje pragnienie (bez osiągnięcia szczytu przez kobietę). (To pozostawi ja w takim stanie, że) jeśli napotkałaby na swej drodze choćby niewolnika, zaspokoiłaby z nim swoje potrzeby. Dlatego jeśli chcecie kochać się ze swymi żonami, lepiej będzie gdy dojdzie między wami do gry wstępnej.” (Sh’iah hadith)
Zapraszamy na warsztaty


© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: sufi-chishty.blogspot.com



1 komentarz:

  1. Kamasutra

    kama = pragnienie, zmysłowość, pożądanie, przyjemność, rozkosz, namiętność, żądza; u Freuda = libido, u starożytnych Greków = eros
    sutra = nić; tekst wyjaśniający zastosowanie jakiejś doktryny, wiedzy, filozofii; sutry odpowiadały na pytanie jak, a nie co.

    Najbardziej znanymi sutrami są nauki Buddy, objaśniające rozmaite techniki pracy z umysłem. Inną ważną sutrą jest Jogasutra, klasyczny traktat o technikach jogi, autorstwa Patańdżalego.

    Kamasutra to traktat o technikach wzbudzania i rozładowania pożądania, kamy.

    Inne teksty (dydaktyczne) nauczające technik miłosnych to: Ananga ranga, Madana mandira, Rati Rahasya, Kama Kutuhala.

    Obok licznych Kamasutr, podręczników, samouczków technik uprawiania seksu, istniały bardziej subtelne i pogłębione traktaty filozoficzne o sztuce miłości, Kamasiastry. Sutra to techne, siastra to arte.

    Kama jest bóstwem-pojęciem, przedstawiającym kosmiczną żądzę, symbolizującym pragnienie cielesnego połączenia, związania na wieczność, zmysłowego zatopienia, utopienia się w jaźni kogoś innego. Jest bogiem zmysłowego pożądania, a nie bogiem miłości w europejskim znaczeniu tego słowa. Opozycją do kamy jest bhakti, łagodna akceptacja wszystkich żyjących istot, miłość współczująca, obejmująca i wzmacniająca każde, w tym własne, Ja.

    Kama jest porównywany do aryjskiego boga Agni, Ognia, gdyż moc pożądania trawi i spala jak ogień. Siakti (energią sprawczą) Kamy jest pożądanie, jego bratem — gniew dobywający się z niespełnienia, a córką — pragnienie. Kama ma dwie małżonki — Rati, przyjemność fizyczną i Priti, przyjemność zmysłową.

    Kama to także spełnienie, realizacja samego pragnienia i każdej namiętności, a każda namiętność ma zawsze silny odcień erotyczny. Pożądanie obdarzone jest ogromną siłą, nasycone energią kosmiczną zdolną zniszczyć wszystko, co napotka na swej drodze. By osłabić skutki jego działania albo raczej obrócić je ku dobru człowieka, pożądanie musi być rozpoznane, zdyscyplinowane i świadomie ukierunkowane tak, by nie niszczyło.

    Rozkosz stanowiła zawsze w Indiach pełnoprawną dziedzinę ludzkich dążeń, a rozkosz seksualna uważana była za najwyższą ze wszystkich dozwolonych przyjemności. Erotyzm rozumiany jest tu bardzo szeroko — energie męska i żeńska tkwią u podstaw wszelkiego życia, a proces kosmicznego tworzenia, którego archetypem jest zjednoczenie boga i bogini, mógł zawsze być pełnoprawnym udziałem zwykłego człowieka. W kultach śiwaickich, które są najstarszą warstwą religijną hindu, wszystko co daje szczęście, przyjemność i miłość, przybliża do boskości. Do kultu przynależy więc to, co stymuluje odczuwanie zmysłowej rozkoszy — taniec, muzyka, zapachy, światło, kwiaty, wino i odpowiednie pożywienie. Erotyzm rozumiany jako rytuał i uprawiany w akcie łaski jest najwyższym hymnem ku chwale istnienia i najkrótszą drogą prowadzącą do doświadczenia boskości.

    Kamasutry to teksty objaśniające jak działa popęd płciowy, czym jest i co z jego działania wynika oraz w jaki sposób można tę naturalną energię ukierunkować ku własnej korzyści. W różnych epokach napisano w sanskrycie wiele dzieł na ten temat i choć mogły one nosić różne tytuły — Anunga Runga, Etapy miłosnego pragnienia czy Aforyzmy o sztuce kochania, to o wszystkich mówiło się potocznie Kamasutry. Większość z nich odnosiła się zawsze do jakiegoś wcześniejszego przekazu ustnego lub tekstu, ale najczęściej cytowano imię Watsji, którego styl i treść były bogatsze i bardziej pogłębione niż w Kamasutrach obiegowych. Watsja, lub Watsjajany, był autorem klasycznego dzieła na temat technik miłosnego zespolenia i żaden zbiór biblioteczny dzieł pisanych w sanskrycie nie mógł uchodzić za kompletny, jeśli nie posiadał kopii tego dzieła. W XIX wieku udało się panditom ustalić jedną, integralną wersję oryginału na podstawie trzech manuskryptów pochodzących z Waranasi, Kalkuty i Dżajpuru oraz na podstawie Jayamangala, komentarza do tekstu oryginalnego pochodzącego z X-XIII wieku. Tę właśnie wersję przetłumaczono na język angielski.

    OdpowiedzUsuń