piątek, 19 września 2014

Czym charakteryzuje się fałszywy sufi?


Już w trzynastym wieku wielki sufi Pir Hazrat Suhrawardi wymienił kilkanaście cech jakie charakteryzują fałszywego nauczyciela. Niektóre z nich opiszę poniżej.
  • człowiek który ma ambicje stania się szaikhem (szajchem), nie posiada cech prawdziwego szaikha. Pragnienie szybkiego zostania nauczycielem duchowym jest oznaką niedojrzałości duchowej człowieka. Ci którzy bardzo ambicjonalnie chcą zostać Nauczycielami mogą się nie nadawać i zwykle szybko rezygnują z tej funkcji!
  • fałszywy sufi będzie zawsze niezdolny do rozeznawania dobra od zła i odrzuci duchowe prawo religijne (szariat), jako "zbędne", chociaż wie, że jest Wolą Boga zapisaną w Świętych Pismach danych dla ludzkości. 
  • fałszywy sufi będzie używał pięknej mowy, aby zrobić wrażenie na innych i będzie pragnął aby inni za nim podążali nie pozwalając na kontakt z innymi mistrzami Sufi.
  • fałszywy sufi nie będzie stosował do siebie nauk które sam głosi. Będzie ograniczał wiedzę o sufizmie do jednego tylko źródła, którym jest on sam. Oszust/ka zabrania szczególnie kontaktowania się z tymi od których wiedzę posiada lub obwieszcza się jako nowy aktualny prorok czy prorokini bez żadnej autoryzacji ze strony Zakonu Sufi.
  • fałszywy sufi będzie schlebiać swoim uczniom i pozwalać im na wszystko tolerując moralne nadużycia i zboczenia. Będzie ich inicjował przy pierwszym spotkaniu, nie dbając o to, czy będą regularnie przychodzić po naukę i praktykę duchową.
  • fałszywy sufi będzie stosował liczne mistyfikacje, iluzje i tworzył coraz to nowe rzekomo wewnętrzne czy ezoteryczne kręgi dla inicjowanych. W rzeczywistości szkoły sufickie mają tradycyjnie stały system wtajemniczania i nie wymaga on modyfikacji, gdyż jest przeznaczony dla całej ludzkości wprost przez Alla'h, przez Boga.
  • fałszywy sufi będzie pozwalał na kult osobowości i będzie żyć z pracy swoich uczniów, oraz będzie żądał wysokiej zapłaty za nauki (często argumentując, że ceni się to za co się płaci pieniądze). Będzie też oczekiwał, iż jego uczniowie będą mu służyli, a raczej posługiwali w kwestiach natury prywatnej.
  • fałszywy sufi będzie uważał religię islamu za niepotrzebną i twierdził, iż sufizm nie ma nic wspólnego z islamem, gdyż "sufizm istniał przed islamem", jednocześnie będzie tworzył wiele innowacji o charakterze pseudo-religijnym: zwyczaje "sufickie", śluby "sufickie", potrawy "sufickie", kadzidła „sufickie”, ognie „sufickie”, itp.
  • fałszywy sufi będzie dążył do stworzenia i utrzymania permanentnej organizacji i stosował nachalną rekrutację nowych członków, aby stale zwiększać ich liczbę.
  • fałszywy sufi będzie udzielał inicjacji każdej chętnej osobie bez odpowiedniej weryfikacji i nierzadko mianował swoich reprezentantów pośród osób, którzy się do tego nie nadają, lub cierpią na zaburzenia osobowości (zboczenia seksualne, nawiedzenia religijne, narkomanie czy alkoholizm). Będzie pozwalał na udzielanie praktyk zupełnym nowicjuszom, którzy nie są jeszcze ugruntowani w modlitwach.
  • fałszywy sufi będzie wchodzić czasem w liczne intymne związki z uczniami, zwłaszcza płci przeciwnej a także homoseksualne. Będzie cechowało go amoralne, "nadpobudliwe" zachowanie, które budzić może za­strzeżenia nawet u ludzi z zewnątrz.
  • fałszywy sufi będzie przybierał pozę (często ostentacyjnie) pobożności, nosił tasbi (mala/różaniec) starał się ubierać w stroje, które nie należą ani do miejsca ani do epoki, w której żyje (będzie nosić zwykle długie szaty, lub emblematy, czy "symbole" sufickie) i imitował w mowie i zachowaniu wielkich świętych.
  • fałszywy sufi będzie zawsze dbał o sprawy zewnętrzne i powierzchowne, jak na przykład nadawanie za wszelką cenę "sufickich" imion, organizowanie specjalnych ceremonii, inicjacji i wtajemniczeń, etc., za­miast dbać o poziom moralno-duchowy tych, którzy przychodzą się uczyć i sufizm poznawać.
  • fałszywy sufi potrafi zaangażować się w prowadzenie grupy czy inicjowanie ludzi, ale jak zobaczy że zbyt dużo na tym nie zarobi lub pojawią się jakieś inne problemy zaraz się wycofa rezygnując z działalności za­miast ciągle ją rozwijać.
  • fałszywy sufi nadmiernie przejmuje się organizacją i finansami zamiast nauczaniem i pomaganiem nowicjuszom. Oszust dba o swoją pozycję, walczy o awans i pełnienie coraz większej liczby funkcji ale nie wywiązuje się z zadań i prac wobec swych mistrzów i przełożonych. Dysharmonia i konflikty pojawiają się wokół oszusta. 
Wszystkich zainteresowanych autentyczną Drogą Sufich zapraszamy na warsztaty:


© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: sufi-chishty.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz